Om du är berättigad till ersättning för inställt eller försenat flyg kan vi hjälpa dig att kräva berättigad ersättning. Vi lämnar in krav å dina vägnar och hanterar bevisinsamling, pappersarbete och kommunikation med flygbolaget. Det kan vara en snårig process, men vi har lång erfarenhet så du kan luta dig tillbaka. Vi tar endast betalt om vi får rätt till ersättning. Vi tar då den lägsta avgiften på den svenska marknaden, 24 procent av kompensationsbeloppet.
Du kan vara berättigad till upp till 6 500 kronor per person i resesällskapet.
Du kan vara berättigad till upp till 6 500 kronor per person i resesällskapet.
Vi har gedigen erfarenhet och kunskap om flygregler samt en envis önskan att flygbolagen kompenserar sina kunder enligt lag. Dessutom tar vi lägst avgift i Sverige för att genomföra vårt arbete; 24 procent av eventuell kompensation. Vi debiterar bara om kompensation utgår. Jämfört med många av våra konkurrenter, har vi inga dolda avgifter.
Det beror på flygbolaget. Vissa flygbolag ger besked inom två till tre dagar medan andra har en handläggningstid om fyra till sex veckor. Det finns tyvärr också de flygbolag som aldrig svarar. Vi arbetar alltid för att du ska få svar så snart som möjligt.
Om flygbolaget avvisar ditt kompensationsärende kommer våra jurister att bedöma ditt påstående och om möjligt, skicka det till det nationella verkställighetsorganet eller ta flygbolaget till domstol. Detta kan ta mellan sex månader upp till mer än ett år.
Om flygbolaget avvisar ditt kompensationsärende kommer våra jurister att bedöma ditt påstående och om möjligt, skicka det till det nationella verkställighetsorganet eller ta flygbolaget till domstol. Detta kan ta mellan sex månader upp till mer än ett år.
Ersättningen följer passageraren - inte den som har betalat för biljetten. Om du blir försenad på en affärsresa kan du som passagerare begära ersättning.
Oroa dig inte. Vi kan eventuellt hjälpa dig vidare.
Skicka ditt krav till oss så bedömer vi om ärendet åter bör tas vidare. Vi kommer att vidta alla nödvändiga åtgärder om vi bedömer att du har rätt till ersättning. Det kan röra sig om att vidarebefordra ditt anspråk till inkassobyrån eller ta ditt ärende till domstol om flygbolaget vägrar att uppfylla sin lagliga skyldighet gentemot dig.
Skicka ditt krav till oss så bedömer vi om ärendet åter bör tas vidare. Vi kommer att vidta alla nödvändiga åtgärder om vi bedömer att du har rätt till ersättning. Det kan röra sig om att vidarebefordra ditt anspråk till inkassobyrån eller ta ditt ärende till domstol om flygbolaget vägrar att uppfylla sin lagliga skyldighet gentemot dig.
När vi vinner ärendet får vi vanligtvis pengarna överförda till vårt bankkonto.
När vi har tagit emot pengarna kontaktar vi dig som kund i ärendet och efterfrågar ett
bankkonto som vi sedan för över din andel till. Du kommer även få ett separat mejl där du
kommer få exakta uppgifter om din andel samt arvodet som vi har tagit.
I sällsynta fall utbetalas pengarna direkt till dig från flygbolaget. Då har du en skyldighet att informera oss snarast kompensationen har kommit till ditt konto. Sedan skickar vi dig en faktura via mejl gällande vårt arvode. Du har vanligtvis 15 dagar på dig att betala in om inte något annat avtalas vilket ska framgå på fakturan.
I sällsynta fall utbetalas pengarna direkt till dig från flygbolaget. Då har du en skyldighet att informera oss snarast kompensationen har kommit till ditt konto. Sedan skickar vi dig en faktura via mejl gällande vårt arvode. Du har vanligtvis 15 dagar på dig att betala in om inte något annat avtalas vilket ska framgå på fakturan.
När du har skapat ett ärende via våran hemsida signerar du även en fullmakt som ger oss
rätt att framföra ditt ärende hos respektive flygbolag. Då påbörjas hanteringen av ditt ärende
genom att utreder vi dina uppgifter som du har angett samt formulera yrkandet hos
flygbolaget.
Om du önskar återkalla din fullmakt gäller följande:
- Du ska mejla till support@flygkompensation.se att du önskar återkalla fullmakten inom ångerfristen på 14 dagar. Har vi inte startat ett ärende hos flygbolaget kan återkallelse av fullmakten ske utan kostnad.
- Om du önskar återkalla fullmakten inom 14 dagar och vi redan har skickat ett krav till flygbolaget på dina vägnar, betalar du endast 400 SEK inklusive moms för det utförda arbetet. Därefter meddelar vi flygbolaget att vi återkallar kravet samt din fullmakt.
- Om kravet redan är godkänt av flygbolaget och pengarna överförts till dig eller till oss så är du skyldig att betala arvodet som motsvarar 24% plus moms av kompensationen.
Återkallelse av fullmakten kan endast ske skriftligt.
Man kan inte återkalla fullmakt på andras vägnar, såvida man inte är godman eller målsman i ärendet.
Om du önskar återkalla din fullmakt gäller följande:
- Du ska mejla till support@flygkompensation.se att du önskar återkalla fullmakten inom ångerfristen på 14 dagar. Har vi inte startat ett ärende hos flygbolaget kan återkallelse av fullmakten ske utan kostnad.
- Om du önskar återkalla fullmakten inom 14 dagar och vi redan har skickat ett krav till flygbolaget på dina vägnar, betalar du endast 400 SEK inklusive moms för det utförda arbetet. Därefter meddelar vi flygbolaget att vi återkallar kravet samt din fullmakt.
- Om kravet redan är godkänt av flygbolaget och pengarna överförts till dig eller till oss så är du skyldig att betala arvodet som motsvarar 24% plus moms av kompensationen.
Återkallelse av fullmakten kan endast ske skriftligt.
Man kan inte återkalla fullmakt på andras vägnar, såvida man inte är godman eller målsman i ärendet.
Nej! Efter att du har skrivit under och gett oss fullmakten så får du inte ta kontakt med
flygbolaget.
Tar du kontakt med flygbolaget under tiden vi har ett pågående ärende begår du ett avtalsbrott. Detta kan skada både vårt samarbete samt ditt ärende. Du kan dessutom bli debiterad en serviceavgift på 400 SEK inklusive moms om ett avtalsbrott sker.
Några flygbolag vänder sig konsekvent direkt till passageraren med en beviljning omkring betalning istället för till den juridiska representant.
Skulle flygbolaget kontakta dig direkt under ett pågående ärende så är du skyldig att informera oss om detta snarast till support@flygkompensation.se
Tar du kontakt med flygbolaget under tiden vi har ett pågående ärende begår du ett avtalsbrott. Detta kan skada både vårt samarbete samt ditt ärende. Du kan dessutom bli debiterad en serviceavgift på 400 SEK inklusive moms om ett avtalsbrott sker.
Några flygbolag vänder sig konsekvent direkt till passageraren med en beviljning omkring betalning istället för till den juridiska representant.
Skulle flygbolaget kontakta dig direkt under ett pågående ärende så är du skyldig att informera oss om detta snarast till support@flygkompensation.se
Ja! I samband med yrkande av försenat eller inställt flyg så kan vi även yrka en ersättning på
utlägg för eventuella extra utgifter som ni har fått lägga ut på grund av omständigheterna.
Sådana utgifter kan till exempel vara transportkostnader, mat, hotell och kläder. Det är dessutom viktigt att ni behåller kvitton och bifogar dessa ärendet eller skickar det till support@flygkompensation.se snarast. Alla flygbolag kräver att man ska intygar med kvitton på sina utlägg.
Har du inte ett pågående ärende så kan vi inte hjälpa dig med yrkandet av extra utgifter.
Sådana utgifter kan till exempel vara transportkostnader, mat, hotell och kläder. Det är dessutom viktigt att ni behåller kvitton och bifogar dessa ärendet eller skickar det till support@flygkompensation.se snarast. Alla flygbolag kräver att man ska intygar med kvitton på sina utlägg.
Har du inte ett pågående ärende så kan vi inte hjälpa dig med yrkandet av extra utgifter.
Vi är enklast, billigast och snabbast.
GÖR DET SJÄLV
Att söka ersättning är både krångligt och tar mycket av din dyrabara tid.
Få upp till 6.500 kr i kompensation.
Vi tar hand om allting och betalar direkt till ditt konto.
Vi tar hand om ditt ärende inom 24 h.
Gör en ansökanANLITA EN ADVOKAT
Att anlita en advokat kan bli en långdragen historia och kan kosta mer än vad det smakar.